Min Värld

Alla inlägg den 23 augusti 2011

Av Elin - 23 augusti 2011 19:55

Jaha, nu är det nästan klart med förberedelserna inför katternas ankomst..

Har dessutom hämtat soffan hos Ella som jag köpte för några veckor sedan av henne..   Nu står dom i ett förråd och kommer göra det tills jag hittar en lägenhet..


Gjorde en liten katthörna

       

Kattställning               Elementhängmatta             Kattsäng


Bilderna blev lite mörka för jag glömde slå på blixten  


Imorgon får jag äntligen hämta killarna!  


Imorgon kommer som sagt även veterinären till Doréen och vi hoppas på bra besked!! Min lilla plutta måste bli bra nu!


Av Elin - 23 augusti 2011 11:35

Jaha, idag sov jag alldeles för länge, har fortfarande massor att göra idag.. 

men så kan det va, blir sent ikväll istället, jag kommer iaf inte kunna sova för att jag kommer vara för ivrig att det ska bli onsdag så att jag får hämta mina katter!! 

Helt galet, känns som dagen innan julafton när man va liten..  


I det tidigare inlägget nämnde jag att jag köpte kraftfoder till Doréen och det va kort datum vilket gjorde att det var 30% rabatt.

Senare på kvällen åkte jag ner till Ankis Zoo för att beställa Royal Kanin Siames. (som inte granngården hade och tydligen inte kunde beställa hem heller)

När jag var på Ankis så kollade jag på klätterställning åt katterna och hittade en utan prislag å tänkte att den säkert va snor dyr, kollade på en annan å den kostade 895kr (och då var dom strax över en meter höga bara). 

Gick till kassa och beställde hem kattmaten och sedan frågade jag om klätterställningen utan pris, den kostade 695 kr men det va erbjudande på den så jag fick den för 495, men om jag dessutom skrev in mig i Zoo klubben fick jag yttligare rabatt, så 300kr slutade de på..

Helt galet! Jag skulle nog ha köpt en trisslott igår!!!!  


Nej nu är det dags för frukost, och sen stallet..

Skriver en sväng ikväll och förmodligen blir det lite bilder     


Tidigare månad - Senare månad

Presentation


En blogg om mitt liv och mina djur.

Master

 

 

S*Ärenskogens Master Healer

2011-01-28

Blå-vit Cornish Rex hane.

 

Våran lilla latmask som inte gärna gör mer än han behöver, förutom när han är på bushumör och terroriserar lilla Qaian...   

Qaian

 

 

My Twigg´s Qashqai-Van 

2011-10-21

Svart-vit van Cornish Rex hona

 

Full fart hela tiden, hon har bara 2 växlar full fart eller tvär deckad.. Men hon kan säga ifrån ordentligt när hon inte vill leka längre..   

Super mysig tjej   

Doreén *Vila i Frid hjärtat*

   

Doreén

född 2006-05-04

ängel 2012-08-21             

Trots friskförklaringen så höll hon inte för igångsättning efter benfrakturen i Juni 2011.. Min Unicorn, Mitt allt!!  Hon fick somna in 21/8-12 efter över ett år av rehablitering.. Det är det jobbigaste beslutet någonsin, men hon hade ju trots allt ont och kommer aldrig kunna ridas ordentligt igen.. 

Det är helt ofattbart.. Hon fick bara bli 6 år, trodde åtminstonde vi hade minst 10 år till tillsammans.. 

Sov gott Älskade ängel  

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<<
Augusti 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards