Min Värld

Alla inlägg under maj 2012

Av Elin - 25 maj 2012 08:56

RockaBilly klänning från MissRetro.se


Jag beställde en klänning från missretro, en vit klänning med lite mönster på.

Jag fick en turkosklänning med vita prickar som dessutom var en storlek för liten.. Jag beställde klänningen för att jag skulle ha den på valborgmässoafton men nu när det blev fel så tog det för lång tid att få den rätta så jag fick sätta på mig en gammal trasa.. USCH va tråkigt det är när man har räknat med att ha den nya klänningen..


Men det är inte det värsta..

När jag skickade tillbaka den turkosa klänningen så tog det bara ett par dagar så fick jag följande mejl:


Hej Elin.


Vi har nu fått in din klänning.


Vi ser att den har varit tvättad, och det kan vi tyvärr inte acceptera.
Vi kan skicka tillbaka klänningen till dig, men vi måste tyvärr fakturera dig för klänningen.
Frakten ingår då precis som vanligt.


Vi kommer skicka klänningen till dig på Torsdag.


Ha en fortsatt trevlig dag.


David


 

Detta gjorde mig naturligtvis förbannad, VARFÖR skulle jag tvätta en klänning som jag inte ens kan använda? JISSES…..


Detta var mitt svar till David på missretro.se:



Hej! 

 

Vad är detta för påhitt? Är det för att jag öppnade påsen?

Jag har inte tvättat klänningen.. Jag har inte ens använt den..

 

Ni kan ej skicka tillbaka den å sedan fakturera mig för den eftersom det ni skriver inte stämmer..

 

Hur tänker ni lösa detta? 



Varpå jag får detta till svar av David på missretro.se:


Hej Elin.


Vi har kollat på klänningen igen.


Den är tvättad då färgen är blekare än en helt ny, dessutom luktar den sköljmedel. 
Det finns ingen tvekan om det. 


Vi kan gå med på en kompromiss, där du får behålla klänningen men till inköpspris, då vi inte vill argumentera om ärendet.
Det kostar dig då 240kr, plus 39kr frakt, så totalt 279kr.


Jag beklagar situationen och hoppas vi kan lösa detta smidigt. 


David 


Detta är inte service för  5öre.. HUR kan man påstå nånting som inte är sant? Klänningen luktar sköljmedel  vad konstigt för JAG har iaf inte tvättat den, lappen satt ju till och med kvar..  Ja det är ju bra att dom släpper den för inköpspris men jag tänker inte betala för en klänning som jag aldrig kommer att sätta på mig…………………


Mitt sista svar blev detta:


Hej David.. 

 

Jag har inte tvättat klänningen, lappen satt ju kvar???? 

HUr kan ni påstå detta? Klänningen är dessutom fel storlek så varför skulle jag tvätta den om jag inte ens kan använda den? 

 

Nu får ni väl ge er, att ni kan hålla på såhär är ju pinsamt..

Jag har inte tvättat klänningen, den har legat i plastpåsen på bänken i hallen, från det att jag hämtade den tills jag skickade iväg den... 

VARFÖR skulle jag tvätta en klänning som jag inte ens kan använda? 

 

 

Jag vill ha ett telefonnummer som jag kan nå dig på, det här är ju löjligt.

 

DETTA BLEV DET SISTA SVARET   


Svar från David på missretro.se:


Hej Elin.

Vi väljer att avsluta detta ärende.     Dels för att vi inte känner att vi vill tvinga klänningen på dig,    och dels för att vi inte kan bevisa att det är i eran vård detta har    skett.

    Ha en trevlig dag.     David


Ja det slutade ju bra, men det gick åt en massa onödig energi och tid på detta strulande..

Men nu kan jag iaf känna att jag kan beställa från dessa i fortsättning men kommer Aldrig mer öppna påsen om jag fått fel saker   

Presentation


En blogg om mitt liv och mina djur.

Master

 

 

S*Ärenskogens Master Healer

2011-01-28

Blå-vit Cornish Rex hane.

 

Våran lilla latmask som inte gärna gör mer än han behöver, förutom när han är på bushumör och terroriserar lilla Qaian...   

Qaian

 

 

My Twigg´s Qashqai-Van 

2011-10-21

Svart-vit van Cornish Rex hona

 

Full fart hela tiden, hon har bara 2 växlar full fart eller tvär deckad.. Men hon kan säga ifrån ordentligt när hon inte vill leka längre..   

Super mysig tjej   

Doreén *Vila i Frid hjärtat*

   

Doreén

född 2006-05-04

ängel 2012-08-21             

Trots friskförklaringen så höll hon inte för igångsättning efter benfrakturen i Juni 2011.. Min Unicorn, Mitt allt!!  Hon fick somna in 21/8-12 efter över ett år av rehablitering.. Det är det jobbigaste beslutet någonsin, men hon hade ju trots allt ont och kommer aldrig kunna ridas ordentligt igen.. 

Det är helt ofattbart.. Hon fick bara bli 6 år, trodde åtminstonde vi hade minst 10 år till tillsammans.. 

Sov gott Älskade ängel  

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards