Min Värld

Alla inlägg under september 2011

Av Elin - 30 september 2011 20:24

Idag har jag tvättat min bil för första gånge, lite pinsamt med tanke på att det var i Juni jag köpte den..    men så kan de va.. Den var ju inte speciellt skitig..  


Sen vill jag tala om för de som försökt ringa mig under dagen att min mobil krånglar mer än vanligt just nu.. jag måste nog lämna in den  


Doreén sköter sig toppen ni iaf ovh jag har hittat en NH tränare som jag tror att jag kommer att använda mig av om kemin stämmer..  


Nu blir de chips och film mys i soffan..


Trevlig Helg allesammans!   

Av Elin - 27 september 2011 21:50

IDag blev det en ny frilla, jag är as nöjd   

Blev även att ta hem några glasögon för provning, å självklart va dom som jag gilla och även dom jag rådfrågat har gillat är ett par bågar från Dior... 

Å dom är inte gratis... får se hur de blir med den saken senare...  


Bild på nya frisyren

                  


Å blev jätte besviken idag när jag såg att jag had intaget i stallet imorgon, jag har alltid onsdagar udda veckor.. jag som hade planerat att åka med Johanna när hon rider imorgon.. Men de kanske går att ordna på nå vis.. ska luska lite i det.. 


Nä nu ska jag vagga en katt tillsömns.. God natt gott folk!




Av Elin - 26 september 2011 22:17

Jaha, idag när jag var i stallet och tog in Dpreén så kände jag hur jag blev alldeles skakis och alldeles svag i benen.. Detta dök upp när jag insåg att från hagen till boxen fanns det ett par oros moment.. Detta gjorde mig super nervös och de kände ju så klart Doreé av direkt.. 

Jag va skit skraj...

Men nu gick hela förloppet bra ändå, men det är fan inte kul att vara livrädd för sin egen häst..  


Jag sitter hellre på hästen än att går brevid, jag känner mig äckligt liten när jag går brevid...


Jag tror att det är svår för adra att förstå hur känslan av att bli sparkad av sin egen häst när hästen verkligen siktar och sedan kommer tillbaka och sparkar igen.. (släppte taget för att rädda mig själv) 

Det kan väl ungefär jämföras med att bli huggen av sin egen hund flertalet gånger..


Efter ett långt samtal med Åse med olika diskussioner så kom jag nog fram till att jag och Doreén kommer att ta hjälp av en utomstående person, som antingen tränas hos oss i Stall Östersala eller att hon får åka iväg under några månader.. 

I det paketet som jag hittade ingår det även att jag får lektioner tillsammans med min häst 1 gång per vecka och har tillgång till en privatblogg där jag kan se hur det går... 

Det känns som att det ändå som kommer hindra detta är min ekonomi men jag måste försöka göra allt för att lösa de här...

Tack för samtalet Åse   



Jag är knäckt av detta och vet inte hur jag ska ta mig vidare, jag hoppas att vi kommer få den hjälp vi behöver... 


Nu är det dags att sova..

Imorgon står det synkoll och frisering på schemat   

Av Elin - 25 september 2011 15:17

Jaha, i fredags var veterinären hos Doreén.. 

Vi började men att ha en uppvisnibg utanför stallet då hon fick yttliggare ett frispel och sparkade mig, denna gången på ena skinkan.. SÅ gör lite ont att sitta ner  


Men röntgen visade att benet har läkt ihop, inte helt men är på god väg..

Eftersom hon blir livsfarlig av att ha boxvila så står hon nu i hage, snacka om att hon är lycklig.. Hon lyssnar super bra och är jättelugn när man hanterar henne..

Det blev en helt annan häst direkt, så hääärligt  


Syster har varit här hela helgen de har blivit god mat, film och godis.. mums..  


Nu ska jag ta ett ryck till och hänga lite tvätt och greja lite..

Sen åka till stallet och ta in Doreén ca kl 18, och sedan vidare till Västerås, ska skjutsa hem syster och plocka upp bror i ransta på vägen..  


hej svejs     

Av Elin - 22 september 2011 21:02

Jaha, torsdag idag..

Syster kommer imorgon och ska vara här hela helgen  

Ska bli mysigt..


Imorgon är det fredag vilket betyder att Veterinären kommer och jag får svar på hur det ska bli med Doreén..

Håll tummarna!!


Nu blir det glass framför tv med katten   

Av Elin - 21 september 2011 21:35

Idag blev en konstig dag.. men super trevlig..  


Började med stallet som vanligt kl 7.. Var hemma igen vid 8 blev lite dator och tv sen vilande jag en skvätt..  


Strax efter lunch hörde Mickis av sig och hon hade försovit sig imorse (reagerade på att hon inte var i stallet när jag kom imorse), hon fixar alltid stallet tidigt eftersom hon inte börjar jobba förrän kl 10..

Nu undrade hon om jag kunde mocka å fixa hö åt hennes 2 hästar, självklart gjorde jag de, men först åkte jag en sväng å solade och fixade lite annat.. 


Tog lite längre tid i stallet än vad jag räknat med för de va mögel på hösilagebalen så jag och Anders (som arbetar på gården) fixade med de ganska länge.. Det blev massa löshö så jag kom på den genialiska idén att vi täcker över balen så att alla tar av det lösa först innan dom börjar riva på balen.. 

La på den gamla balplasten och Anders gav mig en sprayburk sen hade vi skitkul å jag skrev på balplasten så att alla skulle förstå att dom skulle ta av löshöet innan.. haha   Fiffigt Elin!


Det är inte lätt att skriva med sprayburk men efter några bokstäver lärde man sig så man ser faktiskt på llångt håll vad det står.. haha.. jag skulle ha gjort en TAG oxå   


Det får komma bilder på de imorgon..  


Var hemma igen kl 17:15 blev snabb dusch för kl 17:30  skulle Diana hämta mig för vi skulle hem till Maria på Alpnearings presentation, super trevligt å lite kryddor blev det oxå  


Nej snart dags å lägga ner, ska ju vara i stallet kl 7.. 

Natti natti..


Av Elin - 19 september 2011 07:57

Jaham har inte blitt nå skrivet på flera dagar..


Vi börjar från början, i onsdags blev de möte först på Ams och sen nagelfix och senare produktvisning.. De va super trevligt   


Torsdag och i stortsett halva fredagen låg jag hemma och va dålig.. 

Vanknade natten till torsdag och trodde jag blivit magsjuk, men de gick över.. 

Sen låg jag och hade fruktansvärt ont i nacken resterande av dagen..   


Fredag kväll var jag och firade mormor som fyllde 67  


I lördags kom moster med familj på besök och Kusin stannade kvar och var med till stallet. 


 

Bilden ser ju harmonisk ut.. meeeen...


Igår söndag hade jag Maria och barnen här på mat och stallbesök  


Hade super mysigt med katterna och maten va god..


Sen åkte vi till stallet och Maria och Isabelle gick med Doreén så hon fick beta lite gräs medans jag och Robin mockade uteboxen..

Sen skulle jag ta in henne igen och hon hade inte alls någon lust med de, och vänder upp rumpan och börjar sparka.. Hon lyckades träffa min höft så nu är jag helt röd.. undrar hur de kommer se ut om några dagar  


Va tvungen å ta en bild för å dokumentera  


   


Ser inte så farligt ut men jäklar vad ont de gör...


När hon började sparka så släppte jag henne så hon drog iväg, sen kom hon tillbaka och började sparka igen..


Sen drog hon iväg och sprang fram och tillbaka längs några hagar i typ 5 min innan jag fick tag på henne.. 


Världens skräckupplevelse,m stackars Marias barn.. dom stod instängda i den andra uteboxen.. fasiken vilken tur att det var jag som tog in henne och inte dom..


Hon mår inte bra och det märks, så idag blir det att ringa veterinären    


Idag åker Propolis iväg för parning och kommer hem igen om en vecka.. 

Får se hur Master beter sig när han blir själv..   

Av Elin - 14 september 2011 06:11

Glömde helt å blogga igår..


Bästa Johanna med man och son var här igår  så trevligt  

och på torsdag åker vi till Ikea förmodligen  


For till stallet igår vid ca 19 och de började blåsa upp ordentligt redan då..

Usch.. Hästarna har fortfarande inte fått några fönster insatta så Doreén fick stå med sitt nya stalltäcke i natt.. Är livrädd att hon ska stå och frysa hela natten.. Var kvar en timme efter jag hade gett henne sitt hö och hon rörde inte höet.. Jag hoppas hon har ätit upp de när jag kommer nu på morgonen.. 


Idag bär det av till stallet direkt nu på morgonen sen blir det möte på arbestförmedlingen i V-ås, skaäven fixa mina naglar på Complete i V-ås.. Sen hem och plocka upp grejer till soffan jag köpte av Ella, sen kommer en tjej och köper den soffan.. 

Produktpresentation kl 18 så måste städa lite innan dess å kanske baka en paj   


Det blir fullfart idag   


Bäst jag sätter igång.. 


Hej Svejs..

Presentation


En blogg om mitt liv och mina djur.

Master

 

 

S*Ärenskogens Master Healer

2011-01-28

Blå-vit Cornish Rex hane.

 

Våran lilla latmask som inte gärna gör mer än han behöver, förutom när han är på bushumör och terroriserar lilla Qaian...   

Qaian

 

 

My Twigg´s Qashqai-Van 

2011-10-21

Svart-vit van Cornish Rex hona

 

Full fart hela tiden, hon har bara 2 växlar full fart eller tvär deckad.. Men hon kan säga ifrån ordentligt när hon inte vill leka längre..   

Super mysig tjej   

Doreén *Vila i Frid hjärtat*

   

Doreén

född 2006-05-04

ängel 2012-08-21             

Trots friskförklaringen så höll hon inte för igångsättning efter benfrakturen i Juni 2011.. Min Unicorn, Mitt allt!!  Hon fick somna in 21/8-12 efter över ett år av rehablitering.. Det är det jobbigaste beslutet någonsin, men hon hade ju trots allt ont och kommer aldrig kunna ridas ordentligt igen.. 

Det är helt ofattbart.. Hon fick bara bli 6 år, trodde åtminstonde vi hade minst 10 år till tillsammans.. 

Sov gott Älskade ängel  

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5
6 7 8 9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26 27
28
29
30
<<< September 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards