Min Värld

Alla inlägg under december 2011

Av Elin - 30 december 2011 21:18

Var hos Sandra idag och fick fina nyårs naglar :)


 






Så här såg dom ut till Julen 

 


Sandra är verkligen super duktig..!!  


Nej nu blir de Rödvin, barevheart och chokladpraliner..   

Mamma lämnade ju mig och vinet så jag får väl dricka upp de själv då    

Av Elin - 29 december 2011 20:45

Nu börjar ja bli trött på den här hostan.. 

hatar när man inte får sova ordentligt.. men men.... snart är de över  

Ska nog trösta mig med lite starkvinsglögg.. för de måste väl ändå göra susen mot förkylningen..  


Hade eftermiddag och intag i stallet igår så passade på att rida min unicorn..

ibland tror jag att hon är en förväxt islandshäst, för igår töltade hon nästan... haha..

men okej någon som tidigare har töltat och vet hur det ska kännas och se ut hade givetvis inte sagt att

det var tölt.. men de såg bra fult ut  

Hon tog så himla korta å snabba steg i traven för att det va lite hårt här och där på ridbanan..

men hon skötte sig galant..


I tisdags tänkte jag linlöpa henne lite å det gick däremot mindre bra, jag hann inte ens

få ut henne på volten innan hon drog iväg i full galopp och bockade och jag fick henne

verkligen inte att lugna ner sig.. vill inte att hon springer "sönder" sig så vi avbröt där..  

Men det är himla skönt att se att hon tycker det är roligt..       


Jag bestämde idag att år 2012 ska bli de bästa året ever, bara så ni vet  


Nej nu blir det glass o film .... 

Av Elin - 25 december 2011 18:46

Idag blev en riktig soffdag, eller får väl se om de blir annat till kvällen men de tror jag inte  

Riktigt skönt att bara ta det lugnt idag efter allt julfirande, och imorgon bär de av till mormor..  


Var ju till gravarna i fredags innan vi åkte till pappa..

Lämnade en god jul sten till morfar m. familj och till Gammelmormor&Gammelmorfar..

Farmor har ju ingen egen grav utan endast minneslunden.. 


   


God Jul älskade änglar!   


Måste även tala om att jag håller på att krypa ur skinnet just nu, måste till min häst... 

Helt galet att inte vara där, har ju varit hos henne varje dag typ 3 ggr/dag hela sommaren/hösten..

Tänkte att det skulle vara skönt för oss båda med lite semester men nu börjar det bli riktigt jobbigt..

Har henne bara 2 dgr i veckan nu tills jag har flyttat hem henne..

Får åka dit imorgon och ge henne en morot när jag ändå passerar Sala... lilll pluttan  

  

Nu blir de lite käk å sen meeeeeeer soffhäng   

  

Puss å kram

Av Elin - 24 december 2011 22:36

Ja då var julaftonen avklarad.. 

Riktigt trevlig dag i stockholm blev de  


Elvin åkte hem i torsdags å jag måste säga att det blev väldigt tomt utan honom här...   

Lillprinsen, men fick ju en super fin julklapp som va en ram med foto, å de va visst tydligen så att

hans mamma hade lite beslutsångest så bakom kortet fanns det yttligare kort..

Lite fiffigt för då kan man ju skifta lite  


Var och red Doreén i Torsdags oxå och hon var super fiin!!!   
Linnéa som rider henne 5 dgr i veckan om underlaget tillåter är verkligen super duktig..

Hon var lyhörd och svarade utmärkt och super pigg ska väl tilläggas..

All kred till Linnéa alltså!!   

Nu har vi äntligen börjat arbeta lite i trav men dock blir det inte så mkt än..

Bättre att ta det lite lugnt än att stressa fram och riskera mer skador..



Funderade på om jag skulle ringa ut Lena så hon får komma och göra lite laserbehandling och ev. sätta lite nålar, men vi får se hur det blir med de.. kanske får vänta lite till    


Nej nu blir det lite myspys framför Ps3  


God Jul mina vänner!!! 

  

Av Elin - 21 december 2011 08:08

Ja jag tror att Elvin sover bra här, för han har inte vaknat en enda gång sedan han somnade 19:30 igår..

Nu sitter han i soffan och dricker välling å tittar på barnprogram  


I måndags kväll va vi hem en sväng till min mamma och Elvin fick se traktorn

 

En glad kille  


Idag ska vi ut och åka lite pulka är de tänkt..  

Men blir väl mest mys eftersom han åker hem imorgon   

Hade tänkt att hinna städa lite medans han vilar middag, vi får väl se hur det går.. 

Inte lätt att hinna med allt när man har småbarn   




Just de!!! Jag fick en förtidig julklapp. den as snygga OnePiece som jag önskade mig... wiiiie den är så himla skön så idag tänker jag ha den på mig heeeeela dagen  


Av Elin - 20 december 2011 08:42

Helt otroligt vad dålig jag har varit på att blogga.. 

Men kanske är förlåtligt med flytt och allt..  


Har alltså flyttat till en super fin lägenhet!!

är super nöjd, nu väntar jag bara på att det ska bli sista Januari så jag kan hämta Doreén oxå  


Sen är allt som det ska, förutom katten förstås..

Han har fått bo hemma hos pappa ett tag och nu har pappa beställt en Citi Kitti som är ett kit som man toalett tränar katten med å att det gör sina behov i toastolen.. wiiiie ingen mera kattlåda  


Nu har jag ju bästa lillprinsen Elvin här på besök tills på torsdag för han föräldrar jobbar båda kväll denna vecka..   

Han har precis vaknat och fått sin välling så nu blir det morgon mys   


   

Presentation


En blogg om mitt liv och mina djur.

Master

 

 

S*Ärenskogens Master Healer

2011-01-28

Blå-vit Cornish Rex hane.

 

Våran lilla latmask som inte gärna gör mer än han behöver, förutom när han är på bushumör och terroriserar lilla Qaian...   

Qaian

 

 

My Twigg´s Qashqai-Van 

2011-10-21

Svart-vit van Cornish Rex hona

 

Full fart hela tiden, hon har bara 2 växlar full fart eller tvär deckad.. Men hon kan säga ifrån ordentligt när hon inte vill leka längre..   

Super mysig tjej   

Doreén *Vila i Frid hjärtat*

   

Doreén

född 2006-05-04

ängel 2012-08-21             

Trots friskförklaringen så höll hon inte för igångsättning efter benfrakturen i Juni 2011.. Min Unicorn, Mitt allt!!  Hon fick somna in 21/8-12 efter över ett år av rehablitering.. Det är det jobbigaste beslutet någonsin, men hon hade ju trots allt ont och kommer aldrig kunna ridas ordentligt igen.. 

Det är helt ofattbart.. Hon fick bara bli 6 år, trodde åtminstonde vi hade minst 10 år till tillsammans.. 

Sov gott Älskade ängel  

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24 25
26
27
28
29 30
31
<<< December 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards