Min Värld

Alla inlägg under juni 2012

Av Elin - 28 juni 2012 20:36

Varit otroligt dålig på att uppdatera här..



Har verkligen fullt upp med jobb och djur, och att försöka hinna med allt annat jag vill göra   

Har väl igentligen inte hänt så mkt, Doreén står på bete och är dessutom halt..

Först trodde vi att det var en muskel som var överansträngd och nu när vi har linimentat och lyckats få den muskeln mindre spänd så är hon hal även på fram..

Ska avvakta några veckor till och se om det ger med sig, men longerade henne igår och tyckte nästan att det såg värre ut än nånsin..    suck…

Kan ju även var så att hon är lite ömfotad eftersom hon inte har skor och jag longerade henne i gruspaddocken….  Vi får hoppas på det bästa!


Idag har jag jobbat hemifrån, himla skönt faktiskt att slippa åka in till stan   

Hoppas att jag kan göra det även några dagar nästa vecka för på måndag (om inget annat dyker upp)

Ska vi hämta en ny katt, Qaian som vi ska ha på foder..

Det ska bli spännande och se hur Master reagerar nu när han har varit ensam katt i snart ett år..


Lite längre fram kommer vi alltså att ha fullt hus, eftersom Qaian även ska ha 3 kullar med kattungar innan hon är helt våran :P

Längtar!! Jag får lägga upp lite bilder på henne nästa vecka så himla snygg å trevlig!!
Förhoppningsvis blir det även lite utställningar och det ska också bli skoj eftersom jag åkte med mamma på sånt när jag var liten.. Kanske är ett nytt intresse   


På lördag ska vi hem till Bästa Johanna som fick en liten flicka förra söndagen, ska bli så mysigt att få komma dit å sniffa lite bebis :P blir förmodligen även go mat å massa skit snack också   


Å just det, har även betalt hanpenning på stugan uppe i Rättvik till CCW ska bli så himla härligt med en hel vecka uppe i Dalarna    28juli far vi uppåt..

Känns inte riktigt lika jobbigt nu när jag vet att Master har Qaian så då behöver jag inte fixa nån som bor är hela veckan utan de räcker med att världens bästa syster kanske sover här nån dag iaf *blink blink* och att någon kommer hit å byter vatten, fyller på mat och tömmer kattlådan   


Saga ska förmodligen på kollo till Johans syster Sandra den veckan, och tror hon faktiskt blir glad när hon får veta att hon inte behöver ta hem katten också   


Just det, har även lagt in det sista svaret jag fick från miss retro.. Slutade ju bra trots allt   

Kom precis in från en lång prommis med hunden, nu blir det en sväng om med dammsugaren innan läggdags   

Usch va tråkigt det är att vara hemma själv, och johan komme inte hem förrän i natt nångång..


Hej svejs..


Presentation


En blogg om mitt liv och mina djur.

Master

 

 

S*Ärenskogens Master Healer

2011-01-28

Blå-vit Cornish Rex hane.

 

Våran lilla latmask som inte gärna gör mer än han behöver, förutom när han är på bushumör och terroriserar lilla Qaian...   

Qaian

 

 

My Twigg´s Qashqai-Van 

2011-10-21

Svart-vit van Cornish Rex hona

 

Full fart hela tiden, hon har bara 2 växlar full fart eller tvär deckad.. Men hon kan säga ifrån ordentligt när hon inte vill leka längre..   

Super mysig tjej   

Doreén *Vila i Frid hjärtat*

   

Doreén

född 2006-05-04

ängel 2012-08-21             

Trots friskförklaringen så höll hon inte för igångsättning efter benfrakturen i Juni 2011.. Min Unicorn, Mitt allt!!  Hon fick somna in 21/8-12 efter över ett år av rehablitering.. Det är det jobbigaste beslutet någonsin, men hon hade ju trots allt ont och kommer aldrig kunna ridas ordentligt igen.. 

Det är helt ofattbart.. Hon fick bara bli 6 år, trodde åtminstonde vi hade minst 10 år till tillsammans.. 

Sov gott Älskade ängel  

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards