Min Värld

Alla inlägg under augusti 2011

Av Elin - 31 augusti 2011 23:06

Ja nu har jag blåsor i händerna.. Herregud va drygt de va å skruva ikea möbler, bruka tycka de är kul men ej denna gång..   


Men tänkte köpa den lilla bokhyllan, men ändrade mig på ikea, tji fick jag 

för den här hyllan fick inte riktigt plats såä den sticker ut  1 dec från väggen typ.. 

Men slutresultatet blev nog bra iaf.. Dekorationen i hyllan är dock inte klar en 

men här är en bild iaf  


      


Imorgon är det utbildning i U-sala, jag åker till Linda innan utbildningen, tänkte försöka vara hos henne innan lunch..

Vilket betyder att jag måste gå upp senast kl 7 imorgon och åka till stallet  


Är kanske dags att jag går och lägger mig så jag inte är för trött imorgon, slutar nämligen kl 21 i U-sala å då är det en timmes bilkörning hem  


(ska bara vika tvätten å eventuellt diska innan)


Natti natti!  

Av Elin - 31 augusti 2011 09:28

Försov mig, skulle ha varit i stallet så Doreén hade kunnat få sig en behandling av Kocko som skulle dit och benhandla Annas hästar..

Men så blev det inte..   pinsamt..... 


Hade av en nagel igår, ajajaj.. Så kl 13 ska jag till Complete och sätta dit en ny..

Vilken Service! jag mejlade Pia på Complete igår kväll vid 9 och fick en tid idag   


Idag blir det en sväng på ikea, vet vad jag ska ha så går gaska fort.. 

Sen har jag intaget i stallet ikväll vid 19, sen blir det väl att skruva ikea möbler hela natten  


Blir väl lite bilder sen...

Av Elin - 30 augusti 2011 15:37

Ja idag har det varit en otroligt lång dag, vaknade nämligen 05:10 av att katterna ville gosa sov lite till och från men strax före kl 06 gav jag upp.. 

Gick upp och drack lite kaffe, kollade jobb på arbetsförmedlingen sida, hittade inget intressant, surfade runt lite.. Sov mellan 9 och 10.. 

Städat, tvättat 3 maskiner, nu ska jag åka till stallet och sedan handla påvägen hem, blir lite storkok så man slipper laga nå mer mat denna vecka   ....

Så har min tråkdag sett ut..   jätte intressant... NOT...


Finns det ingen som är ledig imorgon och vill följa med mig till ikea, spelar ingen roll vilken tid..    måste bara vara hemma senast 19 för då har jag intaget i stallet....


En sak är iaf säker, jag har blivit otroligt mkt piggare av aloe veran och idag efter att ha försökt lyfta en dörr fick jag jätte ont i Nacken och höger axel, så som jag brukar få p.g.a min whiplash smörjde med Heaten (liniment) och efter ca 30 minuter hade smärtan minskat och nästan försvunnit.. har provat massor med olka liniment med detta är ett underverk.. har äveb flera användningsområden..  


Nej nu måste jag fara till stallet, dags för Doréen att få sitt efter middags mål och bli smörjd med MSM gelen som går ner i muskler och ligament.. denna gel är nog mitt sista hopp.. Hon får ju även ren Aloe Vera i lite betfor  

Tyck att jag är knäpp med är en grönsak, vad kan hända.. ??!!

Nu är jag desperat och då är alla metoder som inte skadar min Unicorn tillåtna!


Hej Svejs! 






Av Elin - 29 augusti 2011 23:30

Nu har jag varit på första steget i min utveckling med Forever så nu börjar det på riktigt.. Otroligt spännande  

På torsdag är de utbildning men först blir de besök hos Linda på förmiddagen..


Idag blev det först lite forever plugg och sen lunch hos Johanna, helt underbar lasange.. Alltid lika gott, splear ingen roll vad hon lagar.. Tror jag ska beställa smörgåstårta nästa gång   Tack gumman för lunchdaten  

Efter en snabbvisit stallet bar det av mot Uppsala och forever.. 

Vilka otroliga människor!


Imorgon har jag absolut ingenting planerat, känns skönt.. Blir väl lite plugg och kattmys å stall men inget mera än så   (med all sannolik het blir det väl både städning och tvätt oxå)  


God natt gott folk!

Av Elin - 28 augusti 2011 20:07

Ja imorgon ska jag på min första forever utbildning sen är det bara att sätta fart! 

Känns som att jag har massor att läsa ikväll/imorgon.. ska strax slå upp boken  


Katterna håller sig lugna förutom att Propolis gärna väcker en ca 04:30 och slickar en i ansiktet och gosar med huvudet.. det är jätte jobbigt men de går ju inte att ta bort honom för det bästa som finns är ju gosiga katter  


Fick en ganbska fin bild idag när vi låg i soffan och tog en powernap..   


   

Imorgon ska jag på stan med den saknade Johanna å lilla Elvin.  

Jag hoppoas på att hitta ett par vardags skor  med lite klack å kanske någon skjorta   



Nej nu ska jag hoppa in i duschen sen blir det plugga lite med chips å dip å senare film   


Av Elin - 27 augusti 2011 18:59

hjälp va mkt folk de är på grönlund idag.. 40min kö till nästan varje grej..skönt att sitta ner och ta det lugnt en stund, jag har så fruktansvärt ont i fötterna..blir inte så mycket karuseller för min del eftersom jag måste tänka på min trasiga nacke.:-(nu vill jag hem till katterna och mysa!!!! typ minst 6timmar kvar tills dess :-(

Av Elin - 26 augusti 2011 21:45

Var ner på stan i Västerås, blev Gina Tricot som första besök och där blev de 6 st plagg.. lite mysiga höstkläder  


Sen bar det av till Erikslund å skopunkten så NU har jag mina träningskor inte den bästa kvalitén direkt men bättre att promenera i dessa än mina tyg skor.. 

Får införskaffa ett par riktiga lite senare, typ gortex som kommer behövas i vinter... Imorgon ska jag till Grönalund med Mamma och hennes sambo och mina syskon Linus och Frida, så då lär jag inte behöpva promenera nått hemma direkt    


Ja just det igår var Victoria här och fikade, jag får gratulera så mkt till graviditeten gumman, så glad för din skull.. Det är verkligen din tur nu.. 

Snart 39 lixom  


Katterna börjar göra sig hemmastadda, men Propolis har gett sig på Master ett par gånger.. Å Propolis springer runt å jamar om ingenting,, Vet inte riktigt vad de är.. 


Nej nu ska jag vara lite Social med syster en stund sen lär man nästan gå och sova vi ska ju upp tidigt imorgon så man hinner med lite åkatraktioner innan det blir typ 40minuters kö.. (skulle bli fint väder och de är löningshelg..) 


Natti natti gott folk!


Av Elin - 26 augusti 2011 09:40

Jaha kan börja med att min mirakelkur med Panto-Slim har gjort gått ner 4 kg, kanske inte bara den som har gjort de men den har hjälpt till ordentligt.. 

Bara 6kg kvar sen har jag nått min idealvikt, idag ska jag köpa ett par riktigt promenad skor så då kommer det bli mkt promenader sen  


För att fira detta lite ska jag åka å shoppa lite kläder..

Måste vara representabel när man åker till kunder  


Har lovat att jag ska skriva lite om hur det går med Doréen....

Tove (veterinären) var då ut i förrgår och ultraljudade Doréens knä för att se hennes ligament.. En häst har 3 ligament i ett bakben, inre, mitten och yttre..

De inre och i mitten är viktigast för dom är starkare (om j ag förstod rätt) det är det inre ligamenetet häsen låser när dom te.x står och sover..


Doréen har en skada på det yttre ligamentet och det ser inte alls bra ut..

Den veterinär som Tove brukar rådgöra med sa att 2 månader från första behandlingen är vad man brukar ge en häst med dessa sakdor..

Sen blir hästen oftast utdömd och man avlivar den...

Jag och Tove beslutade att Doréen får 5 veckor till från denna behandling sm var i onsdags för hon har nämligen kommit tillbaka lite nu..

Tidigare bara rasade hon i vikt och blev helt apatisk och då känner man sig bara elak, men som sagt nu har hon piggat på sig..  


Jag får be alla jag kan att hålla tummarna för min prinsessa helt enkelt!  


Hovlagaren var ut igår så hon fick lite "manikyr" oxå  


Även jag fick lite manikyr i onsdags så underbart skönt!

 

Det är turkos/gröna tippar, blev ursnyggt!


Efter jul ska jag gå Nagelteknolog utbildning så detta blir mitt framtida yrke, ett tag frammåt iaf, måste ju tjäna in de 25tusen som kursen kommer kosta  

Under mi utbildning måste jag göra 100 nageltimmar så alla vänner och bekansta kommer få ställa upp.. det ska bli jätte kul!!


Nej nu ska jag dammsuga upp jord för katterna har tippat en golvkruka..

Sen blir det frulle och stallet för att sedan göra sig redo för lite shopping      

Presentation


En blogg om mitt liv och mina djur.

Master

 

 

S*Ärenskogens Master Healer

2011-01-28

Blå-vit Cornish Rex hane.

 

Våran lilla latmask som inte gärna gör mer än han behöver, förutom när han är på bushumör och terroriserar lilla Qaian...   

Qaian

 

 

My Twigg´s Qashqai-Van 

2011-10-21

Svart-vit van Cornish Rex hona

 

Full fart hela tiden, hon har bara 2 växlar full fart eller tvär deckad.. Men hon kan säga ifrån ordentligt när hon inte vill leka längre..   

Super mysig tjej   

Doreén *Vila i Frid hjärtat*

   

Doreén

född 2006-05-04

ängel 2012-08-21             

Trots friskförklaringen så höll hon inte för igångsättning efter benfrakturen i Juni 2011.. Min Unicorn, Mitt allt!!  Hon fick somna in 21/8-12 efter över ett år av rehablitering.. Det är det jobbigaste beslutet någonsin, men hon hade ju trots allt ont och kommer aldrig kunna ridas ordentligt igen.. 

Det är helt ofattbart.. Hon fick bara bli 6 år, trodde åtminstonde vi hade minst 10 år till tillsammans.. 

Sov gott Älskade ängel  

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<<
Augusti 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards