Min Värld

Alla inlägg under december 2012

Av Elin - 27 december 2012 00:21

Var ett tag sen jag skrev, börjar med ett inlägg om dagen då våran älskade dotter kom till världen så får jag skriva om de andra dagarna lite succesivt. 


Jag åkte hem till Katta på eftermiddagen den torsdag 6e december och hade tjej kväll, Johan jobbade eftermiddag.

Jag hade haft kraftiga förvärkar under dagen men de hade jag haft många veckor så inget jag tänkte nått speciellt på.. 

Kom hem ganska sent på kvällen å förvärkarna hade avtagit.. Det var snökaos den dagen och de gick inte fort hem från Arboga..   


Vaknade kl 9 dagen efter alltså fredag 7 december, gick upp och skulle kissa och kände hur det blev blött i trosorna.. 

Tänkte att det var slemproppen som gick (även fast jag va helt säker på att den gått 1 vecka innan).. 

Men när jag satt på toaletten så kände jag ganska kraftig smärta i rygg å mage, tog en liten stund innan jag insåg att det var värkar.. Jag ringde till förlossningen och dom sa att jag skulle höra av mig när jag kände att vi behövde åka in.. 

Sen gick jag och väckte johan å förklarade att vi förmodligen skulle få åka in till förlossningen under dagen..   


Jag hade rutin besök hos barnmorskan 11:30 så jag tänkte att vi åker dit så får vi se vad hon säger..

Vi åt frukost i lugn å ro, eller ja så gott de gick, hade ca 5 minuter mellan värkarna men dom va inte helt regelbundna, fick passa på att äta mellan dom..    


När vi kommer ner till barnmorskan så var det 4a minuter mellan värkarna, hon undersökte mig och jag var öppen 3 centimeter.. Hon konstaterade även att det inte var slemproppen som hade gått utan det va en del av vattnet... 

Idag skulle vi få bebis!!!   

Jag blev skräckslagen när jag tänkte på förlossningen men hoos barnmosrkan fick jag träna på att andas genom värkarna och vi pratade om förlossningen så när vi åkte därifrån var jag riktigt taggad..   


Vi åkte hem till Johans föräldrar å fikade, och hans mamma höll på att baka coccostoppar, riktigt smaskiga...   


När klockan var 14:30 bestämde vi oss för att åka in till färlossnigen.. Hade då 3 minuter mellan värkarna och dom började bli riktigt kraftiga.. 


15:00 är vi inne på förlossningsrummet och jag är öppen 5 centimeter, vi hade jobbat på ganska bra hemma   

På med sjukhuskläder och efter någon timme började andas lustgas sen har jag absolut ingen tidsuppfattning kvar.. 

Vi kämpade med värkarna, Johan maserade och serverade dricka och jag andades..

Hade aldrig klarat det utan honom, han va helt underbar   

När dom sedan kom in och gjorde ny undersökning så var jag öppen 7centimeter men dom tog hål på hinnan så blev de 8 centimeter direkt och då var nog klockan runt 19.. ( förmodligen hade det gått hål på hinnan men högre upp så bebisens huvud täppte till)  

Dom frågade om jag ville ha bedövning jag valde att inte ta någon ryggbnedövning då de finns risk för att värkarbetet stannar av..  Sen rullade det bara på.. 

Klart att det gör ont men det gjorde absolut inte så ont som jag trodde att det skulle göra.. 

Finns ingen annan smärta som det går att jämföra med.. 


12-12-07 20:32 kom våran prinsessa helt underbart, känslan när jag fick upp henne på bröstet är helt obeskrivlig.. 

En fullt frisk tjej som fick namnet Tyra.   


Förlossningen  gick jätte bra förutom att jag förlorade väldigt mkt blod, så vi fick stanna lite extra då jag behövde få extra järn i droppform.. Men den 11e anlände vi hemma   


Det var den korta versionen, hehe.. 



Bilden är tagen nästan direkt när hon kom upp på mitt bröst..



Stolt pappa som håller sin dotter för första gången.. 


 

Jag älskar dig Johan av hela mitt hjärta, jag hade aldrig klarat det utan dig!    

Av Elin - 3 december 2012 22:06

Ja idag är de måndag och eftermiddags vecka för Johan.. tråkigt :-(
orkar inte starta datorn så får bli från mobilen idag..
Gjorde pepparkakshus hos mamsen i fredags blev ju fint men tog bara bild på min sida av huset ;-) Johan gjorde traditionellt på sin sida.. :-P

Pysslade klart min adventsljusstake oxå :-)

I lördags va vi bara hemma hos grannarna en sväng å igår blev de lugnt..

Däremot blev jag överraskad med blommor å nybakat bröd av min älskling på lörsagsmorgonen.. Tur att han kommer ihåg viktiga saker som årsdagen när jag är helt lost ;-) <3

Presentation


En blogg om mitt liv och mina djur.

Master

 

 

S*Ärenskogens Master Healer

2011-01-28

Blå-vit Cornish Rex hane.

 

Våran lilla latmask som inte gärna gör mer än han behöver, förutom när han är på bushumör och terroriserar lilla Qaian...   

Qaian

 

 

My Twigg&acute;s Qashqai-Van 

2011-10-21

Svart-vit van Cornish Rex hona

 

Full fart hela tiden, hon har bara 2 växlar full fart eller tvär deckad.. Men hon kan säga ifrån ordentligt när hon inte vill leka längre..   

Super mysig tjej   

Doreén *Vila i Frid hjärtat*

   

Doreén

född 2006-05-04

ängel 2012-08-21             

Trots friskförklaringen så höll hon inte för igångsättning efter benfrakturen i Juni 2011.. Min Unicorn, Mitt allt!!  Hon fick somna in 21/8-12 efter över ett år av rehablitering.. Det är det jobbigaste beslutet någonsin, men hon hade ju trots allt ont och kommer aldrig kunna ridas ordentligt igen.. 

Det är helt ofattbart.. Hon fick bara bli 6 år, trodde åtminstonde vi hade minst 10 år till tillsammans.. 

Sov gott Älskade ängel  

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards