Min Värld

Alla inlägg under november 2012

Av Elin - 30 november 2012 12:29

Åh idag är det fredag, härligt och vi har ingenting inplanerat känns lite konstigt..   

Tänkte vi skulle hälsa på mamsen någon av dagarna iaf..   


Bli inte chockade nu, men igår rullade jag köttbullar.. Hehe.. 

Har väl innte hänt sen Hemkunskapsläxan i 6:an... haha.. 

Men vi skulle äta Potatis, rödbetsallad, köttbullar och prinskorv och då måste man ju ha hemgjorda köttbullar.. 

Å de va riktigt gott.. Tur att älsklingen stekte dom för annars hade dom säkert inte blivit lika bra   


Lite Julpyntat har det blivit oxå, tog lite bilder med mobilen.. 

Har ju fått en super bra systemkamera men blev mobilbilder nu så får jag ta med kameran sen   

Går fortare att föra över bilderna va bluetooth från mobilen (eller så vet jag inte riktigt hur man gör med kameran än)   hehe


Köket

 


Master ville oxå vara med på bild, blixten fångade verkligen upp ögonen   


 


Lilla hallen

 


Saga tar på favvomattan i stora hallen.

 


Stora hallen





  


Vardagsrummet (inte spec julpyntat)    


 


Hittade 2 söta baktassar som stack ut under filten i gungstolen.. Qaians favvoplats..   

  


Ja änsålänge är det inte speciellt mkt julpynt, kommer lite till..   


Nu blir det lite lunch å sen en sväng med dammsugaren.. 

Av Elin - 28 november 2012 13:10

Dags att julpynta kanske? 

Storstädade lägenheten igår så tänkte pynta ikväll   

Köpte ju en del julpynt när vi va på Gekås å sen ska jag kolla igenom Johans "julkartonger" och 

se om jag hittar nått användbart...   

På söndag är det första advent så måste fixa klart min adventsljustake oxå.. 


I söndags var vi hos pappa och åt Kallops riktigt gott å vi hade med oss princesstårta dit så blev fika oxå...   


Funderar på om vi ska äta  potatis, Rödbetssallad, prinskorv å köttbullar idag.. är riktigt sugen på de.. 

Men då måste man ju rulla egna köttbullar blir inte sammma sak med köpta köttbullar till "julmat"...   


Hej svejs.. 

Av Elin - 22 november 2012 22:38

Snart är torsdagen slut.. skönt att de är fredag imorgon :-)

Igår åt jag och Johanna å Elvin julbord på ikea.. :-) det va faktiskt helt okej..

Idag träffade jag mormor och mamma på stan å de avslutades med en Burgare på Cafe Gränden, smaskens :-)

Imorgon är de planerat fredagsmys hos grannen, hoppas den planen håller i sig :-)


Av Elin - 20 november 2012 19:28

Tisdag idag då, hunnit med massa bra idag   

Rensat lilla rummet, fixat lite i klädkammaren x2 och ställt ner de sista hästgrejerna i källaren från balkongen.. 

Å masssa annat plock..   


Nehe ska väl kanske ta att åka ner till affären och handla lite så att vi har frukost imorgon.. 

Älsklingen skulle komma hem strax för han mådde inge bra.. hoppas jag slipper bli sjuk.. 

Ska väl kanske hyra nån film då så blir han glad   


Imorgon är det date med Johanna å barnen.. ska bli mysigt, har ju inte träffat dom på evigheter känns de som..

Fast det va bara nån vecka sen vi var där, men saknar dom ändå   



Av Elin - 19 november 2012 20:15

Jaha då var det måndag då.. 

Förstår inte vad som ska vara så svårt med att sätta sig och skriva några rader utan att det ska gå 2 veckor typ   


Har väl inte hänt nått speciellt egentligen, förutom 100 års kalas i helgen, Johans mamma fyllde 50 och såklart hennes tvillingsyster... Det firades då alltså i stockholm hos Johans moster... God mat å goa människor   


Igår blev det bara lungt, en riktig slappar dag så himla skönt.. 


Har en katt som börjat kräkas igen, suck... Så nu har jag börjat behandla igen med magmedecin så får vi se om det ger sig även denna gång.. stackars lilla Master..   



Långt kvar till helgen men då är de inplanerat Kallops hos pappa, mmmm så himla gott! Längtar   


Å dom här eftermiddags veckorna är otroligt långtråkiga.................. jaja inte mkt att göra åt saken.. 



Av Elin - 7 november 2012 19:48

Det har hänt mkt sedan sist jag skrev, eller ja ganska mkt iaf   


Vi tillbringade hela (förra) helgen i Heby när vi var på Moas Dop.. Riktigt trevligt, otroligt skönt att komma lite hemifrån å träffa massa goa människor å bli ompysslad av bästa Johanna..  Men de är väl de man har sina bästa vänner till   

Det var ett fint dop å Moa skötte sig exemplariskt..   


Sen hände de inte så mkt mer den veckan förutom att jag handlade och förberedde med bak å sånt för fredags fyllde jag 25 år, blev kalas hemma hos mamma orkade inte ha massa folk hemma i lägenheten dels blir de lite trångt (även om den är 96kvm   ) å dels för att vi har vattenskada inne på toan..   

MEn de va ju toppen att ha kalas där eftersom alla fick plats å det gick smidigt.. 

Jag bjöd på korv med bröd å sen Marräng Swiss å kakor å bullar som jag hade bakat.. 


I torsdags fick jag min present av älsklingen vilken var en Vågtång till håret.. Han kan han, en sån har jag ju tjatat om sedan mammas bröllop i mars.. Men de han inte riktigt vet tror jag är att det kommer bli han som får våga jämt för det är lite svårt att få de bra själv.. hehe..  


Sen fick jag en systemkamera av familjen å släkten.. oxå nånting som jag velat ha länge så jag slipper låna Fridas hela tiden...   Dock har den inte kommit än men den är på väg iaf..   


Även familjen Ryding kom på kalaset i fredags och jag fick 4 st fina lila hjärtformade portionsungnsformar som jag måste testa snart, och även badbomber   


Vi sov kvar hemma hos mamma för på lördagen åkte vi till Bålsta och grattade in kusin Rasmus som fyllde 12 år   


I söndags var vi till gravarna och tände ljus och sedan kom Johans familj för att grfatta mig på eftermiddagen, fick en super fiin jätte stor bukett av majja å markus med höstlöv, rosor, liljor å massa annat.. den va verkligen super fin å jag som älskar liljor, dom luktar ju så himla gott!!   

Och Svärmor å svärfar hade med sig En jätte Orkidé och en låda after eight.. Kanon gott!

Å orkidén va perfekt för de är den enda blomman som inte katterna äter på ..   


På fredag blir det ute lunch med Johanna, myys!   

Å lördag är de kalas, precis som nästa helg å helgen efter de.. 

Man blir ju ruinerade på alla födelsedagar denna månad..   


Säkert massa annat jag hade kunnat skriva om men de får räcka blev nog tillräckligt långt ändå.. hehe.. 

 Nu blir de lite lat tid framför tvn innan hunden ska ut sista svängen.. Hatar när Johan jobbar em/kväll..  

tråkigt utan honom hemma  

Av Elin - 5 november 2012 20:50

japp idag är de måndag..
har inte orkat skriva på ett tag..
orkar inte ikväll heller så de kommer uppdatering imorgon ;-)
god natt!

Presentation


En blogg om mitt liv och mina djur.

Master

 

 

S*Ärenskogens Master Healer

2011-01-28

Blå-vit Cornish Rex hane.

 

Våran lilla latmask som inte gärna gör mer än han behöver, förutom när han är på bushumör och terroriserar lilla Qaian...   

Qaian

 

 

My Twigg´s Qashqai-Van 

2011-10-21

Svart-vit van Cornish Rex hona

 

Full fart hela tiden, hon har bara 2 växlar full fart eller tvär deckad.. Men hon kan säga ifrån ordentligt när hon inte vill leka längre..   

Super mysig tjej   

Doreén *Vila i Frid hjärtat*

   

Doreén

född 2006-05-04

ängel 2012-08-21             

Trots friskförklaringen så höll hon inte för igångsättning efter benfrakturen i Juni 2011.. Min Unicorn, Mitt allt!!  Hon fick somna in 21/8-12 efter över ett år av rehablitering.. Det är det jobbigaste beslutet någonsin, men hon hade ju trots allt ont och kommer aldrig kunna ridas ordentligt igen.. 

Det är helt ofattbart.. Hon fick bara bli 6 år, trodde åtminstonde vi hade minst 10 år till tillsammans.. 

Sov gott Älskade ängel  

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards