Min Värld

Alla inlägg under juli 2012

Av Elin - 29 juli 2012 19:15

Så himla härligt!
En stuga med allt man behöver och 1,5mil från Rättvik så de är lugnt och skönt :-D
Dessutom har vi härliga människor med oss som gör de hela ännu bättre ;-)

25grader varmt och strålande sol hela dagen!
Besiktigade även Buicken idag å de blev blankt papper :-D

Saknar dock djuren där hemma som fan.. Men dom är i goda hände!

Av Elin - 27 juli 2012 09:19

Ja undrar omsolen tänker hålla sig framme hela dagen, isf kanske man skulle sätta sig ute och jobba   

Skulle behöva bli av med bondbrännan.. ser för taskigt ut   


Har precis skrivit lista på vad som ska packas till Rättvik, hjälp vad mkt grejer det blev.. 

hehe, måste nog kolla med mamsen om hon kan låna ut en resväska..   


Ikväll ska det städas, tvättas, packas, å ska även hinna med stallet och hem till mamma en sväng,. 

imorgon bitti åker vi... wiiiiiie...   

Av Elin - 26 juli 2012 10:53

Hej hopp!


Igår blev det lite shopping med bästa Johanna   

Det blev några linnen och tshirtar, de va ju rea så blev många plagg för lite pengar   

Perfekt!! Skönt med lite nya kläder iaf... 


I tisdags så åkte vi och köpte nya sängmöbler, får käkgga ut bild sen.. 

Det blev iaf malm serien: sängstomme, byrå och nattduksbord i ek.. (vi hade redan en stor byrå i ek..)

Jag blev super nöjd    Svärfar va så himla snäll och körde.. tack!!!!


Har även hunnit med att vara barnvakt åt gullungen Lexie...

Hon kom å drog i min tröja när jag stekte pannkakor å sa att hon hade hittat mina glasögon.. haha..

     Sen vilade hon även i sängen en liten stund med katterna..  



Kom i i vardagsrummet och såg vilket himla snyggt ljus katterna hade i fönstret i solen så här kommer en liten bildbomb....   

     

             

Mina ögonstenar!!! 

Sen när vi kom hem senare på kvällen så låg som tillsammans i soffan.. 

Master vaknade och började tvätta Qaian och denna gång brydde hon sig inte.. sötnosar!

   


Sen har älsklingen gjort klart Kattbalkongen så nu sitter nätet uppe och dom kan vara ute och njuta, jag får ta en bild och lägga ut sen... 

Saga tycker oxå om att njuta på balkongen!!

 

Så länge hon får ligga i solen så är hon nöjd   


Usch, det ska bli jätte härligt att komma iväg på semester men gud vad jag kommer sakna djuren!!! 


Har inte skrivit spec mkt om Doreén på sista tiden,men de beror på att hon är sämre och jag får besked om 2 veckor om det kommer gå att fixa hennes ben eller om hon ska få somna in och springa på de evigt gröna ängarna.. 

Det känns tungt eftersom hon har varit mitt allt i snart 4 år, min lilla bebis.. 

Men det är inte rätt mot henne att ha ont och inte kunna leva sitt liv fullt ut...   

Men som sagt om 2 veckor vet jag förhoppningsvis   




Av Elin - 17 juli 2012 18:55

Ja precis som de låter har inte natten varit speciellt bra, har haft magkatarren från helvetet och de höll på i flera timmar :-(

Åkte till vårdcentralen och fick ny medicin så om ett par dagar borde de vara bättre :-)
Dom rensade även ur öronen så nu är jag inte halvt döv längre ;-)

Går super bra med katterna iaf å de känns skönt :-)
Fick en bild igår när dom låg båda 2 på varsin filt i soffan.

Sötisarna <3

Av Elin - 15 juli 2012 20:52

Ja idag blev de en slödag i soffan..
I fredags var vi hem till Katta och Kalle i deras nya lägenhet i Arboga.. :-)

Igår var Johanna med familj här och åt tacos, myyysssss...
Katterna var helt slut på kvällen efter att ha lekt med Elvin :-)

Nu blir de lite filmmys, imorgon är de jobb som gäller med älsklingen har semester :-(

Hoppas Anticimex kommer imorgon och tar bort getingboet på balkongen så vi kan sätta upp nätet och göra iordning så katterna kan vara där ute.. :-)

Av Elin - 13 juli 2012 11:27

Ja precis som det låter så har vi nu fått hem Qaian, vi hämtade henne den 2juli!

Allt går jätte bra och hon verkar trivas.

Här är lite mer info om henne från uppfödarens sida.

http://www.mytwiggs.com/ASweden/katter/Femalespages/Qaian/qaian.html


Matser tyckte att det var lite konstigt i början, kolla in hans reaktion på hennes ankomst i videon   


 

Verkar doch vara nå knas med videon   


   Att sitta i fönstret å spana när jag sitter å jobbar det är nog favvoplatsen,

men att  ligga i knät å mysa å att krypa in i tröjan är nog ännu bättre, iaf dessa regniga dagar när inte solen vill titta fram så att dom kan ligga i solen å jäsa.. sötnöten   

     



Sötnosarna tillsammans i soffan..


 

Qaian smög dit efter att Master hade somnat oh när han vaknade efter en liten stund så började han tvätta henne, men hon vaknade och gav honom en snytning och drog iväg...

Lärdom av detta är nog: Väck aldrig en tjej som sover   


Vi fick med en portionspåse mjukmat från uppfödaren som jag gav Qaian, Saga låg och titta på och såg lite sugen ut och Master kom och provsmakade.


   


Sen var Saga med på Power Meet såklart, raggarhunden   

Det var tur att vi hade scarfen med så att vi kunde doppa den i vatten och kyla henne lite..

Blev så otroligt varmt på lördagen...


Det var nog allt lite kort sammanfattat   

Presentation


En blogg om mitt liv och mina djur.

Master

 

 

S*Ärenskogens Master Healer

2011-01-28

Blå-vit Cornish Rex hane.

 

Våran lilla latmask som inte gärna gör mer än han behöver, förutom när han är på bushumör och terroriserar lilla Qaian...   

Qaian

 

 

My Twigg&acute;s Qashqai-Van 

2011-10-21

Svart-vit van Cornish Rex hona

 

Full fart hela tiden, hon har bara 2 växlar full fart eller tvär deckad.. Men hon kan säga ifrån ordentligt när hon inte vill leka längre..   

Super mysig tjej   

Doreén *Vila i Frid hjärtat*

   

Doreén

född 2006-05-04

ängel 2012-08-21             

Trots friskförklaringen så höll hon inte för igångsättning efter benfrakturen i Juni 2011.. Min Unicorn, Mitt allt!!  Hon fick somna in 21/8-12 efter över ett år av rehablitering.. Det är det jobbigaste beslutet någonsin, men hon hade ju trots allt ont och kommer aldrig kunna ridas ordentligt igen.. 

Det är helt ofattbart.. Hon fick bara bli 6 år, trodde åtminstonde vi hade minst 10 år till tillsammans.. 

Sov gott Älskade ängel  

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Juli 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards