Min Värld

Alla inlägg under januari 2012

Av Elin - 30 januari 2012 18:57

Jaha nu har Doreén kommit tillbaka  till stall hubbo...

Jag och Malin red en sväng innan vi slöppte ihop henne och Bellton..

Maliin var beredd med kameran när vi släppte ihop dom men de hände inte speciellt mkt.. 

Men några bilder blev de.. (har snott dessa från http://stallhubbo.bloggplatsen.se/ där finns fler bilder)



Kära på en gång   




 


Och hagen är så otroligt stor så Doreén verkade först tro att hon va "fri" hehe.. 

Den är väl 3 ggr så stor som sommarhagen hon hade i somras... Å att få gå med en kompis i en jätte hage

verkar hon tycka är helt underbart..   




 

Det bara lyser bus.. 


Igår fick hon en ordentlig tur efter åkrarna, mkt trav å de märktes att hon gillade de.. 

Hon hade öronen rätt fram hela tiden.. 

Idag jobbade vi i paddocken, fick till formen bra i skritten och tillslut efter ganska mkt jobb kom den i traven och sen höll hon den fint  



Ett stort tack till Thomas som körde oss till Hubbo och till Linnéa som har varit så otroligt duktig med Doreén under sista tiden hon stod i Sala!! 



 

Av Elin - 24 januari 2012 18:18

Nu var det ett bra tag sen igen.. hehe  


Det har inte hänt så mkt.. som vanligt..


Provlastade Doreén inför för flytten på lördag....

Hon gick in på engång, helt sjukt.. hon lär sig.. hehe

Men nu blir det säkert massa krångel på lördag istället..  


Vi kommer att bo i stallhubbo ett tag, vi behöver lite hjälp på vägen för att lösa altl som blev i somras..

Är fortfarande rädd för henne i vissa situationer å det är ju himla jobbigt att vara rädd för sin egen häst..

men det kommer lösa sig  


    

Av Elin - 16 januari 2012 17:42

Idag blev de typ ingenting gjort...

Nya tag imorgon.. Ska till kiropraktorn på fm å sen blir de väl promenad å fika som vanligt  



Varför har vissa så otroligt svårt att släppa taget?
Vad är det för mening att älta, man mår dåligt av de så varför hålla på?


 Istället för att hitta på massa lögner och terrorisera så kan man gå vidare.........................................



Men något positivt med allt detta är iaf att jag vet vilka som är mina riktiga vänner och inte tror på massa skit snack..  






Av Elin - 15 januari 2012 13:01

Det går några dagar mellan skrivandet ibland   skärpning nu....


I torsdags var jag i stallet och provade Doreéns nya Boots som vi broddade i onsdagskväll.. 


   


Hon var mer i luften än på marken och tyckte att det var super kul när hon kände att hon fick fäste på isen med de nya bootsen.. suck... 

Jag höll på att åka av flera gånger för hon bockade å hade sig.. lill pluttan..  

Så har haft en sån otrolig träningsvärk dom senaste dagarna... hehe..

Nu letar vi för fullt efter en ny stallplats, helst en lösdrift så hon rör mkt på sig även de dagar som jag inte rider.. 

Kommer verkligen sakna all den hjälp jag får av Linnéa när vi har flyttat för hon gör ett så himla bra jobb med henne.. Men man får väl helt enkelt åka iväg å träna lite å lägga ner sin själ på henne nu när jag flyttar hem henne så att hon blir den fina dressyrhästen jag drömmer om  




I fredags vart de en sväng till dollarstore å gjorde lite fina fynd bl.a  denna tavla.. för 300kr 


 

Nu sitter ju plasten och allt kvar, å dessutom speglade sig blixten.. tavlan är super fin och gigantisk..   




Efter det var jag ner på Lasarettet och hämtade Victoria och vi åkte å fikade på Erikslund.. 

Myyyyssssss.... Man får ju inte hälsa på inne på avdelningen men hon hade massa kort med sig på lilla Neo.. 

Så himla söt, å det var så otroligt kul å träffa dig gumman!!!!!  

     


Igår lördag blev den en snabb kaffe ute hos mamma och sedan till Heby för att kolla in Johanna och Jens nya hus.. MKt jobb men de lär bli super fint när de är klart.. ska bli spännande och se.. 

Jag blev kär i badrummet uppe, men de verkade som att dom tyckte att den färgen var gräslig å hade tydligen planerat att renovera de.. men jag bara älskade den färgen.. hihi....

Smaken är som baken, eller vad säger man  


Har beslutat att lägga upp ordentligt i kategorier..  så det kommer bli olika inlägg så slipper inläggen bli så långa..    har dessutom nu tagit bort lösenordet, känns som att det är skitsamma.. 


Just det, snart kommer jag lägga ut bilder på lägenheten och även nya bilen..   

Ska bara köpa lite nya gardiner och plocka ner julen innan foton kommer tas.... hehe...


Nej nu blir det ut på prommis en sväng i snövädret..    


Av Elin - 10 januari 2012 20:51

Idag kom barfotaverkaren och snyggade till Doreéns fötter.. Blev jätte fina som vanligt..  

Hon hade med sig fina boots till henne så nu behöver hon inte vara öm i fötterna längre.. 

Ska bara försök afå dit brodden på dom innan så kommer de även gå att rida nu fast det är isigt..

 Inte lätt att ha en barfota häst just nu....  


VEt fortfarande inte riktigt hur jag ska göra med stallplats nu när hon ska flyttas från Sala.. 

Lutar åt att det får bli lösdrift tills hon har kommit igång å marken blivit mjukare..

Dessutom sparar jag nån tusenlapp på att ha henne på lösdrift..


Och var även till kiropraktorn idag.. skönt att få släppa på låsningarna men jävlar va mör man blir efteråt..

Tur att jag mockade direkt när jag kom till stallet annars hade de väl inte gått nå vidare  


Hade tänkt att hinna åka å titta på bästa Johannas nya hus men eftersom hon började jobba kl 17 så var det kört.... Får bli en annan dag å efter nya bilen har anlänt.. hihi  


Gick på en promenix igår FM var så himla fint väder... 


Idag var det inte alls lika fint och jag var inte alls sugen på någon morgon promenad  

Gör ett nytt försök imorgon.......


Nu blir de film på 6an.................................  

   

Av Elin - 9 januari 2012 07:31

Jaha, kan inte alls sova..

Var och tittade på ny bil igår.. blir riktigt nice, men lite tidigare än beräknat dock..

Men det blir bra..  


Efter att ha tillbringat i stortsett hela dagen i bilen har jag nå så fruktansvärt ont i nacke/axlar..

Blev starka värktabletter när vi kom hem och det har inte blivit mkt sömn inatt..

Visste inte hur jag skulle ligga för hur jag än gjorde så kändes de som knivar i nacken..   

Väntar på att dte ska ljusna lite så jag kan ta en promenad och försöka släppa på lite spänningar i kroppen...

Ska till kiropraktor imorgon, tror det är en nerv som hamnat i kläm... 


Var och hämtade köksbordet och stolarna i lördags, men när det skulle skruvas ihop så gick bara skruvarna sönder till stolarna... så nu på förmiddagen kommer de en leverans med 6 färdigmonterade stolar iställer..  

Inte så kul när man köper ett bord för flera tusen å inte får ihop stolarna...

Men idag blir de klart, härligt härligt...


Sitter och kollar på Vakna! med the voice och blev jätte besviken på att det inte är dom vanliga programledarna...

har dom bytt helt eller är det bara tillfälligt, någon som har koll?


Nej nu ska jag dricka kaffe...



Av Elin - 6 januari 2012 16:57

Igår var det Avesta Vintercruising.. 

Undrar hur många som är förkylda idag...  

Det var kallt men trevligt å de vimlade av massa härligt folk...


Fick en bild iaf  

 

Jag förstår inte rikttigt varför jag satt mig i bagageutrymmet (det är säten där oxå) när jag vet att dricka alkohol och färdas baklänges aldrig har funkat för mig... 

Detta slutade med att kl 03:30 fick bilen stannas 20 minuter hemifrån för en kräkpaus... 

Men fördelen med detta var ju att jag inte är lika dålig idag som jag brukar vara dagen efter.. 

Jag brukar ju kräkas mellam kl 08-20 dagen efter... men de slipper jag idag.. wiiihoo  


Nu blir det lite TV tittande å sen en bakfylle pizza om någon timme..

är så glad över att det nu har införskaffats en tv till sovrummet..

Så blir å lägga sig där sen å titta på film  

Imorgon hämtas även de nya köksbordet på Mio Möbler..

Ett jätte fint bord i massiv ek med 6st läderstolar med helryggar..

Kommer passa perfekt i köket  


Hej hopp......................   

Av Elin - 1 januari 2012 20:37

Jaha då var det ett nytt år.. 

Det firades in igår på Burning Wheels i arboga.. 

Det hade väl gärna fått vara lite mera drag men va himla skönt att vara nykter må jag säga  

Sängdags innan kl 2 men hostade hela natten så somnade inte förrän närmare kl 05.. suck...

Men nu börjar de ge sig lite så vi får hopppas på de bästa  


Imorgon blir det stallet på dagen och förmodligen en sväng till stallhubbo och säga hejdå till gubbarna..  

Känns helt ofattbart att dom försvinner på onsdag.. men dom får iaf somna in tillsammans...  


Nu blir det snart lite film å sen sängdags..


Hej hopp...    

Presentation


En blogg om mitt liv och mina djur.

Master

 

 

S*Ärenskogens Master Healer

2011-01-28

Blå-vit Cornish Rex hane.

 

Våran lilla latmask som inte gärna gör mer än han behöver, förutom när han är på bushumör och terroriserar lilla Qaian...   

Qaian

 

 

My Twigg´s Qashqai-Van 

2011-10-21

Svart-vit van Cornish Rex hona

 

Full fart hela tiden, hon har bara 2 växlar full fart eller tvär deckad.. Men hon kan säga ifrån ordentligt när hon inte vill leka längre..   

Super mysig tjej   

Doreén *Vila i Frid hjärtat*

   

Doreén

född 2006-05-04

ängel 2012-08-21             

Trots friskförklaringen så höll hon inte för igångsättning efter benfrakturen i Juni 2011.. Min Unicorn, Mitt allt!!  Hon fick somna in 21/8-12 efter över ett år av rehablitering.. Det är det jobbigaste beslutet någonsin, men hon hade ju trots allt ont och kommer aldrig kunna ridas ordentligt igen.. 

Det är helt ofattbart.. Hon fick bara bli 6 år, trodde åtminstonde vi hade minst 10 år till tillsammans.. 

Sov gott Älskade ängel  

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards