Min Värld

Alla inlägg under februari 2012

Av Elin - 9 februari 2012 10:38

Malin red Doreén i paddocken i Måndags och de gick super bra, dom var jätte duktiga..  

Malin satt på sig sporrar för att lära Doreén att flytta sig för skänkeln bättre..

Å det gick jätte bra, hon avslutade passet med skänkelvikning å framdelsvändning..

Och eftersom Malin hade varit hos kiropraktorn och blivit knäckt i nacken så tog hon

det endast i skritt, men vi är otroligt tacksamma för de!!   Tack Malin!


Igår kom Malins Nya häst Linsor till Stall Hubbo så Doreén har fått en ny kompis å det verkar gå super..

Hon står dessutom ute dygnet runt nu, men blir nog bara så tills på måndag för då kommer det en

ponny som ska ut på lösdriften så då kommer förmodlingen Destiny och Doreén få gå tillsammans sen  


Bilder och filmer från ihop släppet finns på http://stallhubbo.bloggplatsen.se/.



Igår när jag kom till stallet så hade jag morötter med mig Syns på Doreén och Bellton att dom är jätte sugna  


   


Var en sväng till Mamma igår och sedan till Pappa för å lämna alla papper för påskrift inför praktiken och anställningen.. Har fått jobb datorn och även nytt mobilnummer men inte förrän lite längre fram och då skickar jag ut det nya    


Hade ju lånat Kakan igår men blev inga bilder för min mobil hade dött, men hon fick leka med Masse hemms hos pappa å de va ju en syn..   



Blev lite hundbus i skogen i tisdags oxå 

 


Nej nu blir de lite städning å sen köra igång tvättmaskinerna å sen stallet..

Doreén är väl helt slut nu när hon stått ute i natt  


Av Elin - 6 februari 2012 07:49

Nu är det en hel veckan sedan jag skrev... Har tänkt på kvällarna att jag ska skriva men har inte orkat  


Doreén trivs super i Hubbo, jag kommer känna mig otroligt dum när jag ska slita henne därifrån när det är dags att flytta igen...  


Förra veckan bestod mest av stallaktiviteter, i torsdags släppte jag ut hästarna för Annika (stallägaren) hade gjort illa sitt knä.. Otroligt lugnt å skön ute i stallet sådär tidigt på morgonen..



Var med Johanna till Uppsala i onsdags för hon skulle på jobbintervju, de va ju en härlig utflykt! 

Å bästaste Elvin var med oxå, han fyller ju år om mindre om en månad!

Vad ska vi hitta på dådå?! Förra året fick han en träningsoverall men den kan ha förrän nu för den va alldeles för stor då..   Jo men jag har nog lite idéer... hehe... 




Doreéns vecka har varit tuff men hon tycker det är otroligt kul, i lördags va vi ute på en riktig långtur, med både mkt trav å lite galopp.. Hon va helt frostig när vi kom tillbaka efter 1tim å 45min i 15 minusgrader  


    


Hon hade dock lite svårt att stå stilla så öron och mule kom inte med  


 Igår klättrade vi lite granna å de tyckte hon var riktigt jobbigt, måste ju ta det lite lugnt iaf så att inte skadan dras upp... tror de är väldigt lite risk eftersom de va så gott som helt läkt men lite försiktig är lika bra,..


Det finns väl inge skönare än att kliva in i duschen efter en kall dag i stallet..

MEN igår när jag skulle duscha så fanns de inge varmvatten... å de blev väl inte fixat förrän efter 22.....  


Fick även ett härligt samtal i fredags, nästa vecka smäller de..

Då kommer vardagen att börja, jobb 8-17 och stall 17:30-20:30.. Så kommer mitt liv se ut..

Å även om jag känner att jag inte kommer vara hemma så mkt så kommer de bli så otroligt skönt 

att få komma igång med allt! Jag har alltid jobbat mkt å att inte jobba är riktigt deprimerande kan jag lova!

Men nu så!!! Jippi..    


I lördags va de ju melodifestivalen, grannarna kom hit å det va riktigt trevligt..  Tanken är att vi ska göra detta varje melodifestivalen lördag... hehe.. nu är det nog lite PROvarning   


Nej nu ska jag försöka hitta på nått å göra, blir stallet efter lunch.. 

Doreén ska plågas i paddocken idag  


Presentation


En blogg om mitt liv och mina djur.

Master

 

 

S*Ärenskogens Master Healer

2011-01-28

Blå-vit Cornish Rex hane.

 

Våran lilla latmask som inte gärna gör mer än han behöver, förutom när han är på bushumör och terroriserar lilla Qaian...   

Qaian

 

 

My Twigg´s Qashqai-Van 

2011-10-21

Svart-vit van Cornish Rex hona

 

Full fart hela tiden, hon har bara 2 växlar full fart eller tvär deckad.. Men hon kan säga ifrån ordentligt när hon inte vill leka längre..   

Super mysig tjej   

Doreén *Vila i Frid hjärtat*

   

Doreén

född 2006-05-04

ängel 2012-08-21             

Trots friskförklaringen så höll hon inte för igångsättning efter benfrakturen i Juni 2011.. Min Unicorn, Mitt allt!!  Hon fick somna in 21/8-12 efter över ett år av rehablitering.. Det är det jobbigaste beslutet någonsin, men hon hade ju trots allt ont och kommer aldrig kunna ridas ordentligt igen.. 

Det är helt ofattbart.. Hon fick bara bli 6 år, trodde åtminstonde vi hade minst 10 år till tillsammans.. 

Sov gott Älskade ängel  

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards