Min Värld

Alla inlägg under september 2011

Av Elin - 4 september 2011 18:20

Jaha det känns som att det här blir en långdragen förkylning.. 

fortfarande feber  


Idag när jag kom till Stallet var Doreén på mys humör, hon är en riktigt healare..

Allting tog väldigt lång tid, dels var det kvaft ute och dels gör ju febern att allt går i slomotion.. var även dit en sväng på eftermiddagen och gav henne eftermiddagsmaten, men jag tycker nog att hon ser väldigt mkt piggare ut, men man märker att hon fortfarande har ont i benet och vill helst inte att man tar så mkt vid knäet.. Jag hoppas verkligen att det är bättre på nästa undersökning...!  


Katterna har bråkat litte mer de senaste dagarna än tidigare och nu är det Lillkillen som ger sig på Propolis.. Men det ger sig nog :)


Fick en fin bild på Propolis här om dagen när han låg i solen och mös i soffan..

   

Nu blir det nog soffan igen....   

Av Elin - 3 september 2011 12:03

Ont i hals och öron å feber...

MEn se de fårn den ljusa sidan, det kan inte bli värre!!


Jag hoppas verkligen att jag inte sittade dig Camilla där du var här igår.. 

Hade super trevligt!   


Nu gäller det och vila så jag klarar av att åka till stallet i eftermiddag till min plutta.. Det är kämpigt när man är sjuk, men har man häst så har man..

Bara att pallra sig dit..


När vi var där igår kändes honr riktigt pigg å det känns härligt att se henne så..

Det här ska nog bli bra, snart är vi ute i skogen å galopperar igen    

Av Elin - 2 september 2011 07:03

Hatar att vara förkyld, har klarat mig länge nu trots att andra runt omkring mig har varit sjuka.. men nu bli jag väl jätte dålig bara för de.. 

Camilla ska komma idag men jag får nog ringa och varna henne.. samma med Victoria.. så inte dom blir smittade 


Och imorgon skulle ju jag hem till Linda på dagen och sen till Barbro på 60års kalas på kvällen.. Det lär ju inte bli nått med de heller  


Idag skulle jag gå till stallet nu på morgonen men det är inge idé när man mår så här.. Får ta bilen.. 


Jag och katterna får mysa ner oss i soffan en stund, just nu får dom inte vara i sovrummet så dom är riktigt gosiga när man kommer upp på morgonen   

Av Elin - 1 september 2011 22:49

Ja idag blev det mkt pepptalk.. Härligt, man blir så taggad..

Sen kan det förstöras fort av en persons åsikt.. 

Men bort med all negativ energi, det klarar jag mig bra utan  


Jag har varit i Uppsala idag men blev tyvärr inget besök hos Linda,

det får bli på lördag istället  


Imorgon kommer Camilla en sväng på förmiddagen och senare på eftermiddagen kommer förmodligen min favorit brevbärare Victoria in på kaffe när hon ändå delar ut posten här  


Sen ska det ringas till lite folk..


Nej nu ska jag sova för imorgon tänker jag gå uppo tidigt och promenera till stallet, får se hur det går  


Natti natti!    

Av Elin - 1 september 2011 06:53

1a september idag det är helt sjukt vad fort den här sommaren har gått..

Det har varit en kämpig sommar men jag hoppas att det kommer lösa upp sig snart..


Jaha, klev upp för en timme sedan och nu är det dags att åka till stallet för det är ju fullt upp idag  


Å vad jag har saknat Linda, ska bli underbart att träffa henne!  


  

Presentation


En blogg om mitt liv och mina djur.

Master

 

 

S*Ärenskogens Master Healer

2011-01-28

Blå-vit Cornish Rex hane.

 

Våran lilla latmask som inte gärna gör mer än han behöver, förutom när han är på bushumör och terroriserar lilla Qaian...   

Qaian

 

 

My Twigg´s Qashqai-Van 

2011-10-21

Svart-vit van Cornish Rex hona

 

Full fart hela tiden, hon har bara 2 växlar full fart eller tvär deckad.. Men hon kan säga ifrån ordentligt när hon inte vill leka längre..   

Super mysig tjej   

Doreén *Vila i Frid hjärtat*

   

Doreén

född 2006-05-04

ängel 2012-08-21             

Trots friskförklaringen så höll hon inte för igångsättning efter benfrakturen i Juni 2011.. Min Unicorn, Mitt allt!!  Hon fick somna in 21/8-12 efter över ett år av rehablitering.. Det är det jobbigaste beslutet någonsin, men hon hade ju trots allt ont och kommer aldrig kunna ridas ordentligt igen.. 

Det är helt ofattbart.. Hon fick bara bli 6 år, trodde åtminstonde vi hade minst 10 år till tillsammans.. 

Sov gott Älskade ängel  

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5
6 7 8 9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26 27
28
29
30
<<< September 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards