Min Värld

Alla inlägg under oktober 2011

Av Elin - 8 oktober 2011 20:45

Imorse hade jag utsläppet i stallet, bortsett från förkylningen va det riktigt skönt att vara i stallet på morgonen, men imorgon har jag min första sovmorgon denna vecka  


Doreén är helt underbar och hon sköter sig perfekt, vi har tränat mkt NH nu och det hjälper jätte super bra.. Nu backar Doréen när mn säger back och vinkar lite med handen.. min duktiga tjej,, Hon stannar när jag stannar osv..


Imorse så kom en av stallägarnas samojedhund springades fullfart bakom Doreén och det är ett typiskt moment som hon borde ha tagit chansen och dragit iväg, men istället stod hon lungt 1,5m bakom mig å kollade vad nästa rörlse skulle vara  


Helt underbart..    


Nu ska jag duscha å sen bara slappa.. vill bli frisk!!


Ni får ha förståelse om de är lummigt skrivet är som sagt sjuk.. 


Hej svejs..


Av Elin - 7 oktober 2011 21:03

Idag blev det fullt upp..


Stallet, hem å fixa storkok med baconröra, västerås och fixade naglarea, en snabbis hem till pappa och sen en sväng hem till Malin och tittade på hennes lägenhet.. super fin!!


Sen blev de till stallet och ha intaget, imorgon har jag utsläppet kl 7:00..  


Nu blir de film sen är de bara å gå å lägga sig, den här förkylningen blir bara värre och värre..


Natti! 

Av Elin - 6 oktober 2011 20:51

Nu börjar jag hamna efter med bloggandet igen!!

Ledsen för de.. Nu ska jag skärpa mig  


Har en j*vligt utdragen förkykning som helt enkelt vägrar bryta ut ordentligt..

Men blir bättre när jag inte är hemma, så är nog dags att tänka på annat boende..

Jag är ju allergisk mot mögel och de här är den reaktinen jag brukar få..

Men men det är som de är just nu..


Idag hade jag Olle Wåhlberg från www.ridharmoni.se som hade introduktion med mig och Doreén för våran kommande NH träning..  


Det var det sjukaste jag har varit med om!!

Han gick in i hagen, satt lugnt på henne repgrimman och gick iväg..

Efter bara några minuter följde Doreén efter Olle med ett jämnt avstånd och gick fortare när han gick fortare och smög fram när han smög fram..  Doreén stannade så fort han stannade och följde minsta rörelse från Olle..

Han stannade och stod stilla med henne ca 1,5m ifrån sig, vi stod där i flera minuter och han gick igenom och förklarade övningarna han gjort och meningen med dessa övningar.. Doréen bara stod där efter en stund sänkte hon huvet, gjorde långa blinkningar och började hänga med läpparna..

Då insåg jag att det här är precis de hon behövde, hon stod i princip och halv sov för hon kände sig trygg med Olle i rollen som ledare.. 


Sen skulle jag då ta över och göra några av dessa ENKLA övningar, allt såg ju så otroligt enkelt ut när Olle visade mig, men var ändå som magi.. 

När jag då började gå och sedan stannade så klev hon rätt in i min "privata zon" direkt och jag tänkte detta kommer aldrig att gå.. 

Jag övade i ca 5 min och se på f*n hästen följde mig som hon gjorde med Olle, men hon kom lite för nära ibland.. Jag blev helt chockad och paff..


Det är denna tekniken Doreén behöver, hon tycker det Är så otroligt kul att jobba från marken OCH hon behöver en tydlig flockledare.. 


Vid kl 18 åkte jag vanligt för att ta in henne för kvällen, vilket jag fortfarande gör själv p.g.a min egen rädsla som jag behöver komma över..


När jag tog in henne höll jag henne på långt grimskaft, hon gick ca 1,5m bakom jag stannade efter vi gått bara en liten bit och då va hon på väg förbi mig men jag han med att korrigera henne innan hon kom nära.. 

JAg stannade 5 ggr till på vägen till stalldörren, backade även ett par gånger.. Ställde mig och pratade med Anna precis utanför stallet och Doreén stod helt stilla.. Vi gick sedan in i stallet och på stallgången där hon krånglat och inte alls velat stå sista månaden stod hon helt stilla efter jag utförde de lugnande knepen som Olle visade..


Sååååååå otroligt skön känsla.. VI ÄR TILLBAKA!!!!

Jag har fått tillbaka min bästa vän   Jag vet inte hur jag skulle klara mig utan henne, hon har hjällpt mig igenom så otroligt mkt.. Jag vet att jag gav upp i slutet av denna period men tillslut kände jag att jag måste ge tillbaka de hon har gett till mig!! mitt hjärta!

 

Fick även en fin morgon bild häromdagen..


 

Vill avsluta detta inlägg med att lägga in en film på den med underbara katte som finns.. Så här gör han på kommando.. 


 

Detta är nog inte riktigt normalt   




Idag var ju världens bästa gravid brevbärare här på fika, alltid lika trevligt   


Nu är det dags för sänge, imorgon är det fullt upp..

Stallet-Sola-Laga mat- Fixa naglar i V-ås- Hälsa på Pappi- Intag stallet. 


Natti gott folk!

Av Elin - 3 oktober 2011 21:48

Åkte till stallet kl 7 och var där å greja fram till kl 10.

Mös länge i boxen med just nu världens mysigaste häst..

Sen blev det å smörja hennes träns å tillbehör..

Gjorde en riktigt genomkörare i pälsen med borstarna.. 

Hon va super fin när jag släppte ut henne  


Var en sväng på arbetsförmedlingen och måste till mn läkare och få ett speciellt intyg på min Whiplash så jag kan få  hjälp med en utredning och se vilka jobb jag kommer kunna jobba med, hur ni det kan visa sig på en utredning..

Men men..


Ses så mina vänner gick lilla Elin till Work it 24/7 och köpte ett gymkort!!!

JA de är sant, nu ska de tränas.. beach 2012 here i come!!   

Men egentligen så var väl sjävla grejen att det ingår FRI solning på gymkortet,, hehe.. de e grymt.. vältränad och brun.. sexy..


Ja sen blev det matlagning smaskens med köttfärsås och spaghetti..  


Jaha, sen bli kl 18 och det var dags att åka tillbaka till stallet för att natta hästen och titta vad hn hade gjort.. FAAN..


   Lera och kardborrar.... SUCK...

  Närbild på kardborrarna..


Jag skulle bara natta henne blev i stallet 1,5 timme  


Har hunnit med att Duscha katten idag med, han börjar tycka de är riktigt mysigt..  


Hoppas mitt paket kommer imorgon med lite nya spännande produkter.. 


Nej nu är det dags för sängen mina vänner.. God natt! 

Av Elin - 2 oktober 2011 15:42

Känns helt galet att det redan är oktober och om exakt en månad fyller jag 24  Känns lite jobbigt för det var så mycket jag ahde tänkt hinna göra innan jag blev så här gammal    

Täkte iaf att det skulle bli ett ritkigt födelsedags kalas detta år, förra årret blev bara skräp.. Så ska börja planera för släkt kalas som förmodligen blir den 6nov och kalas för nära vänner med lite alkohol blir nog på fredagen den 4 nov  

Egentligen skulle man ju ha haft maskerad då eftersom de är Halloween men jag är inte så mkt för sånt  


Nehe, nu ska de grejas lite och sen åka till stallet igen..


Å ett tips, tvätta inte bilen när de är mörk för de är svårt att se fläckarna då upptäckte jag.. Min bil såg förjävlig ut efter jag tvättade den  


   

Presentation


En blogg om mitt liv och mina djur.

Master

 

 

S*Ärenskogens Master Healer

2011-01-28

Blå-vit Cornish Rex hane.

 

Våran lilla latmask som inte gärna gör mer än han behöver, förutom när han är på bushumör och terroriserar lilla Qaian...   

Qaian

 

 

My Twigg´s Qashqai-Van 

2011-10-21

Svart-vit van Cornish Rex hona

 

Full fart hela tiden, hon har bara 2 växlar full fart eller tvär deckad.. Men hon kan säga ifrån ordentligt när hon inte vill leka längre..   

Super mysig tjej   

Doreén *Vila i Frid hjärtat*

   

Doreén

född 2006-05-04

ängel 2012-08-21             

Trots friskförklaringen så höll hon inte för igångsättning efter benfrakturen i Juni 2011.. Min Unicorn, Mitt allt!!  Hon fick somna in 21/8-12 efter över ett år av rehablitering.. Det är det jobbigaste beslutet någonsin, men hon hade ju trots allt ont och kommer aldrig kunna ridas ordentligt igen.. 

Det är helt ofattbart.. Hon fick bara bli 6 år, trodde åtminstonde vi hade minst 10 år till tillsammans.. 

Sov gott Älskade ängel  

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6 7 8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards